WONINGTAXATIES

Grift en gracht - thuis in taxaties

Ben je op zoek naar een taxatie voor jouw woning in of rondom Utrecht? Dan ben je bij ons het aan het juiste adres. Wij stellen jouw taxatierapport snel, zorgvuldig en met kwaliteit op. Ons streven? Een taxatierapport binnen 3 werkdagen! 

 

Een taxatie is belangrijk om de waarde van jouw woning op een onafhankelijke manier te bepalen. Dit is een essentieel onderdeel voor het verkrijgen van een hypotheek. Wij zijn een onafhankelijk en erkend taxatiebureau en zijn aangesloten bij belangrijke organisaties zoals het NVM, NRVT, NWWI en VastgoedCert. Hierdoor weet je zeker dat al onze taxatierapporten voldoen aan alle gestelde normen en eisen.

 

Wanneer heb je een woningtaxatie nodig?

  • Voor een hypotheekaanvraag
  • Voor het oversluiten van een hypotheek
  • Voor een financiering voor een verbouwing en/of het verduurzamen van jouw woning
  • Voor een overbruggingskrediet
  • Bij een erfenis/nalatenschap
  • Bij een echtscheiding

De 7 stappen naar een succesvolle taxatie

1. Telefonische intake

We beginnen met een telefonisch kennismakingsgesprek waarin we jouw wensen en het doel van de taxatie bespreken. Ook lichten we de werkwijze en eventuele bijzonderheden toe.

2. Documentatie

We hebben jouw hulp nodig om alle benodigde documenten en gegevens te verzamelen, zoals vragenlijsten, VvE-documentatie en het energielabel. Heb je een woning aangekocht? In de meeste gevallen zijn alle documenten al aanwezig en vragen wij deze op bij de betrokken makelaar.

Alle overige informatie zoals kadastrale informatie, eigendomsbewijzen en relevante (markt)data vragen we zelf op bij de desbetreffende instantie.

3. Inspectie

Tijdens de inspectie brengen we de woning nauwkeurig in kaart en we meten de woning in om de vierkante meters te bepalen. We beoordelen de staat van onderhoud, de indeling, het afwerkingsniveau en eventuele bijzonderheden zoals bouwtechnische gebreken of recente renovaties. Ook kijken we naar het type woning, de ligging, de omgeving en de beschikbare voorzieningen. Dit is essentieel voor een nauwkeurige waardebepaling.

4. Onderzoek en waardering

In deze fase combineren we de inspectiegegevens met marktanalyses en andere relevante informatie. We vergelijken jouw woning met soortgelijke objecten in de omgeving die recent zijn verkocht en houden rekening met laatste marktontwikkelingen. Ook juridische of economische aspecten, zoals erfpacht, bijzondere clausules en rechten en plichten worden meegenomen in het definitieve waardeoordeel.

5. Het taxatierapport

Alle verzamelde informatie verwerken we in een gedetailleerd rapport dat voldoet aan de geldende richtlijnen van de relevante wet- en regelgeving.

6. Controle en validatie

Het rapport wordt gecontroleerd en gevalideerd door het NWWI, zodat het voldoet aan de eisen van banken en andere instellingen. Het NWWI valideert taxatierapporten van aangesloten taxateurs en ziet erop toe dat iedere taxatie uniform en volgens duidelijke richtlijnen wordt opgesteld. Dit zorgt voor een heldere, objectieve en betrouwbare taxatie.

7. En klaar!

Zodra het taxatierapport gereed is, wordt het gevalideerde taxatierapport inclusief alle bijbehorende documentatie digitaal bij je aangeleverd. De betaling verloopt via een betaallink of factuur. Na betaling wordt het taxatierapport vrijgegeven. In veel gevallen kun je de kosten van het taxatierapport aftrekken van de inkomstenbelasting. Het taxatierapport is direct inzetbaar voor bijvoorbeeld hypotheekaanvragen.

Contact opnemen? 

Heb je een vraag of kunnen wij je ergens mee helpen? Neem gerust contact met ons op via ons contactformulier, per mail, of via Whatsapp.
Liever even bellen? Dat kan uiteraard ook!

WhatsApp

Contactformulier

Op werkdagen dezelfde dag reactie

Contact

Contact

A basic contact form that for any WordPress website.

Onderwerp