Slide Energielabels

Grift en gracht - thuis in energielabels

Bij verkoop of verhuur van jouw huis is een geldig energielabel verplicht. Daarnaast zorgt een verbeterd energielabel voor hogere woningwaarde en betere financieringsmogelijkheden voor potentiële kopers. Heb jij je woning verduurzaamd, bijvoorbeeld door extra isolatie? Dan is een nieuw energielabel zeker zinvol. Het is belangrijk een energielabel in de voorbereiding op te laten te stellen. Bij Grift en Gracht helpen we je graag aan een betrouwbaar en geldig energielabel.

De voordelen van een goed energielabel:

  • Hogere woningwaarde: een beter energielabel verhoogt direct de waarde van je woning
  • Gunstigere financiering: met een verbeterd energielabel bieden banken vaak extra financieringsmogelijkheden
  • Meer wooncomfort en lagere kosten: een duurzame woning verhoogt niet alleen je wooncomfort, maar zorgt uiteindelijk ook voor lagere energielasten

De 5 stappen naar een energielabel 

1. Aanvraag en intake

Wil je een energielabel aanvragen voor jouw woning? Neem dan contact met ons op. We bellen je terug om je wensen door te spreken. Hierbij informeren we je direct over het verdere verloop, de kosten en we plannen een afspraak in bij jou thuis.

2. Documentatie

Voor een soepel verloop vragen we je om vooraf bepaalde gegevens aan te leveren. Deze documenten zijn van belang voor een juiste beoordeling van de woning. We vragen je om de volgende documenten aan te leveren:

Bouwtekeningen en plattegronden van de woning.

Facturen van na-isolatie en installaties
   (bijvoorbeeld van een cv-ketel, zonnepanelen of airconditioning).

Ingevuld intakeformulier (deze sturen wij toe).

3. Opname op locatie

Onze gecertificeerde inspecteur komt langs om de woning te beoordelen. Deze opname duurt ongeveer één tot anderhalf uur. We letten daarbij op onder andere isolatie, verwarming, beglazing en technische installaties. Het is belangrijk dat alle ruimtes goed toegankelijk zijn zodat we de opname zorgvuldig kunnen uitvoeren. Tijdens het bezoek maken we foto’s van zowel de binnen- als buitenzijde van de woning.

4. Analyse en berekening

Na de opname starten wij met de uitwerking van het energielabel. Dit  doen we met behulp van specialistische software en specifieke berekeningen. Hierbij houden we onder andere rekening met:

Algemene kenmerken, zoals afmetingen, bouwjaar en gebouwtype.

Oppervlaktes van vloer, dak en gevels.

Isolatie van het dak, de muren, de vloer en het type beglazing.

Aanwezige installaties voor verwarming, warm water, ventilatie, koeling en zonnepanelen.

5. Registratie en ontvangst

Zodra het energielabel gereed is, registreren wij dit in de landelijke database van de Rijksoverheid (EP-Online). Vervolgens ontvang je het energielabel per e-mail. Dit label is 10 jaar geldig.

Contact opnemen? 

Heb je een vraag of kunnen wij je ergens mee helpen? Neem gerust contact met ons op via ons contactformulier, per mail, of via Whatsapp.
Liever even bellen? Dat kan uiteraard ook!

WhatsApp

Contactformulier

Op werkdagen dezelfde dag reactie

Contact

Contact

A basic contact form that for any WordPress website.

Onderwerp